mandag 26. april 2010

Litt av en helg!

Annenhver helg har jeg tre dager fri. Dette var en sånn helg. Og godt var det, for ellers hadde jeg ikke rukket med alt!

Jeg har nemlig sittet det jeg kaller fødselsvakt for min fetter og hans kone. Dvs; jeg satt barnevakt for den fireårige datra deres da de måtte på sykehuset for å føde. Ja... Altså det var bare ona til fetter som fødet da. Men fødselen varte i døyt et døgn, og siden jeg har fri så mye i helga var det helt naturlig at jeg satt barnevakt, altså fødselsvakt.

Jeg har jo sittet barnevakt flere ganger for denne bestemte frøkna, men det var en ny opplevelse å sitte barnevakt så lenge (hele to overnattinger) og helt uten asistanse. Men jeg synes jeg var flink jeg. Er pedagogisk anlagt jeg. Driter i janteloven jeg.


Lille berta fikk forøvrig en lillebror. Jeg gleder meg til å møte ham.

Denne fødselen inntraff samtidig med dugnaden i bakgården og i og med at kjæresten fortsatt er askefast i Kina, så måtte jeg representere husstanden i dag. Alene. I regnet. Ja, ok. Regnet kom når jeg var ferdig, men allikevel. Jeg måtte stå og rake den schwære sandkassa fri for kattebæsj og løv. Egentlig helt fair da det stort sett er mine katter som bæsjer der. Men det sleit på ryggen. Jeg har en pinglete rygg, men allikevel. Jeg ble også bedt om å male lekestativene... Noe jeg nesten protesterte mot. Tror ikke det var helt opplagt hvor slitsomt og langtekkelig den rakinga var.

Jeg hoster en hel del om dagen uten at jeg er forkjøla eller i dårlig form ellers. Det er ikke meningen å klage, jeg skal faktisk bare anbefale en deilig kur for irritert hals; ingefær.

Jeg kjøper fersk ingefær, strimler den med en ostehøvel, putter den i en kopp med en saft fra en halv sitronbåt og heller varmt vann over. Det gjør underverker. Hvis jeg virkelig vil booste immunforsvaret heller jeg i Solhatt tinktur også.


---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvis jeg synes du er teit eller urimelig kan det godt tenkes jeg sletter innlegget ditt.

Hvis du er snill og søt kan det godt tenkes at jeg blir glad i deg.

Hvis du er saklig og rettferdig er det mulig du åpner øynene mine.