søndag 4. april 2010

Drittunger av ymse slag

Det er jo strålende sol her i hovedstaden så i dag tok jeg meg en tur rundt Sognsvann. Det var deilig. Jeg liker den turen. Det er nok variasjon i terrenget til at jeg faktisk føler at jeg har gått litt, men samtidig ikke så langt at jeg begynner å lure på om jeg har gått feil (noe som er noe ironisk da jeg hele tiden tross alt går RUNDT et vann).

Men jeg merket meg to ting i dag: Bikjeeiere og foreldre.

Det er fortsat båndtvang folkens, og selv om fillebikja di (la meg her legge til at jeg ELSKER hunder) er flink og adlyder deg og ikke biter unger eller andre hunder så bæsjer den! Og OFTE når du ikke ser virker det som for hele jævla marka er en eneste sump av hundebæsj! Det er dritekkelt! Og det vekker et lidenskapelig hat i meg mot folk med hund! Drittunger!

Og så tror jeg jeg har kommet fram til at det der med unger ikke er min greie. Det er mange familier ute å går tur, men ikke èn av dem virker harmonisk.
"Sindre! Ikke løp ned til vannet! Det er ikke lov!"
"Thea! Ikke gå i bekken! Du blir våt!"
"Sjur! Sjur! Stopp! Hør på mamma! STOPP!"

Jeg gikk forbi et par foreldre som febrilsk prøvde å få fyr på noen fugtige grener mens gullungene stod med ketsjupflaska og pølsepakka og så på. En proklamerte høyt og tydelig idet jeg gikk forbi "Mamma! Jeg kjeeeeeder meg!"

Drittunge.

Jeg tror jeg skaffer meg en ponny


---

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hvis jeg synes du er teit eller urimelig kan det godt tenkes jeg sletter innlegget ditt.

Hvis du er snill og søt kan det godt tenkes at jeg blir glad i deg.

Hvis du er saklig og rettferdig er det mulig du åpner øynene mine.