fredag 20. februar 2009

Røykelovens §2

Èn ting er røyking. En uvane som gir oss ikkerøykere rynker på nesa! Røyking dreper.
Greit. Men det som plager meg ALLER mest er at det er så VELDIG akseptert å kaste sneiper på bakken!

Det irriterer meg! Jeg har lyst til hå plukke opp sneipen og stumpe den i øyet på vedkomne som kastet den! Det er forsøpling på høyt nivå! Hver gang noen har hatt fest her i går'n så er bakgården full av sneiper. Vi har brennmerker i markisene på jobb fordi folk kaster sneipen ut vinduet. Bikja til venninna mi brant labben sin da hun tråkket på en uslokket sneip på bakken!

Det burde vært dødstraff, eller i det minste en klekkelig bot for å være i besittelse av denne uvanen! Røyk så mye dere vil! Røyk sokkene av dere! Røyk opp bestemoren deres! Men slutt å behandle MINE omgivelser somm deres askebeger!!!

8 kommentarer:

  1. Alt som irritere kan, har vi en evne til å forstørre.
    Sneiper?
    Ja, hva da med hundebærsj?
    Og - det er jo innført Miljøfarstgrenser på visse hovedveier i Oslo.
    Hva skjer?
    jeh skulle ønske jeg kunne ha hatt et stort lysskilt bakpå min bil:
    Miljøsvin
    skulle lyse opp for alle (95%) som gir blaffen i hvorfor det om vintereren er innført hastighetsrestriksjoner i visse deler av Oslo
    Postens biler er de værste, dernest bussene og håndverkere. Og innimellom noen som fremdeleslever i bonus-tidene.

    Ha en fin helg.

    Vi var på Harry-tur torsdag.
    http://toraa.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Ja! Hundebæsj! Æææææsj!
    Men vi kan ikke ha dødstraff på deg og! Da blir det masse stakkars lausbikjer!

    SvarSlett
  3. "lausbikjer" som alt annet levende på Tellus er født for å leve så å dø. Simple as that.
    Noen tror på evig liv. Andre selger evig liv.
    Religion er blitt så utrolig tabu og hellig - "hvis du ikke sier noe positivt om min religion, ja, da stempler jeg deg med norsk lov og min gud som sann vantro - og du er herved dømt - til dødstraff i levende live"

    Toleransen kan gå for langt.
    Særlig når det gjelder intotollrante holdninger.

    Ha en flott lørdag og søndag

    Hva skal vi gjøre med de gamle Diesel drevne busser som fortsatt benyttes i Oslo?
    Det er bergnet at CO2 utslippet fra disse bussene tilsvarer at de i gjennomsnitt over døgnet må ha 21 passasjerer som ellers ville ha benyttet egen bil.
    Ganske skremmende, sunes nå jeg.

    SvarSlett
  4. Nå tuller du fælt! Kan ikke la lille puppyen dø vettu! Har ikke no me rælion å gjøre! Bare med det enkle faktum at vi mennesker har utviklet empati. Og empati er det viktigste her i livet. Nest etter sjokolade.

    SvarSlett
  5. Jeg blir nok ikke like irritert som deg, men jeg er helt enig: det er ingen grunn til at å kaste sneiper på bakken skal være akseptert.

    SvarSlett
  6. Du ser ikke folk kaste all mulig annen drit på bakken. Jo. Åkæi. Noen gjør det og, men ikke i samme scala, og det er ikke på langtnær så akseptert som de hersens sneipene.

    Æsj!

    SvarSlett
  7. Hei, dette var jo en artig samtale.
    Dog har vi begge oversett alt papir som slenges her og der. Og tomme plastflasker (men de har vi jo noen trengende som frivillig rydder opp til egen lommebok, så det er på en måte ok - og så "slipper de å bli ydmyket" på et NAV-kontor)

    SvarSlett
  8. ... For hver lille papirfille du måtte finne på bakken, er det minst 459 sneiper! Bare sett i gang å telle! (Gidder du plukke opp den søpla du teller da òg, eller??)

    SvarSlett

Hvis jeg synes du er teit eller urimelig kan det godt tenkes jeg sletter innlegget ditt.

Hvis du er snill og søt kan det godt tenkes at jeg blir glad i deg.

Hvis du er saklig og rettferdig er det mulig du åpner øynene mine.